mod-koulutus onnittelee

Paljon onnea Irja Askola!

Suuri ilo oli lukea uutinen siitä, että Irja Askola on valittu kirkon tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuspalkinnon saajaksi. Kotimaa-lehti kirjoitti 20.9.2022 näin:

”Palkintoperusteissa korostettiin erityisesti Askolan työtä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämiseksi koko työuransa ajan. Hän on rohkeasti puhunut ja toiminut niiden puolesta, jotka eniten kärsivät. Hänen koko elämäntyönsä on edistänyt inhimillisyyttä ja ihmisen arvon kunnioittamista.

Palkintoperusteiden mukaan Askola on etsinyt työssään diplomaattista tietä korostaen dialogisuutta, erilaisuuden hyväksyntää ja yhdenvertaisuutta. Askolan toiminta tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden kysymyksissä on ollut paitsi kansallisesti myös kansainvälisesti merkittävää.”

MOD-koulutus on Irjalle tuttua jo vuosien takaa. Ja kun MOD-koulutus Suomessa täytti 10 vuotta 2013, niin Irja Askola oli mukana tervehdyksen ja toivotusten kera.

Nyt MOD-koulutus ja MOD-ohjaajat haluavat onnitella Irjaa ja iloita hänen kanssaan yhdenvertaisuus- ja tasa-arvotyölle tulleesta huomiosta. Työ yhdenvertaisen ja tasa-arvoisen yhteiskunnan eteen on pitkäjänteistä ja vaatii sinnikkyyttä ja voimia. On erityisen tärkeää, että on olemassa ihmisiä, joille jokaisen ihmisen arvokkuus on totta niin teoissa kuin puheissa.

Onnea sinulle Irja Askola.

auringonkukkia